P-Line

Brompton Performance line

Deze uitvoering heeft een titanium achterframe en voorvork. De fiets weegt ca. 9,5kg afhankelijk van de opties. Deze uitvoering wordt geleverd met 4 of 12 versnellingen. Een fiets met 12 versnellingen geeft een enorm versnellingsbereik maar is wel 1 kilo zwaarder.
De uitvoering met 4 versnellingen heet “Urban”, met 12 versnelling is de fiets “Explore” genaamd.

Toont alle 3 resultaten

  • Brompton P-Line S4L Black DEMO

    2.825,00
    Op voorraad
    Toevoegen aan winkelwagen
  • Brompton P-Line M4L Emerald Green Lacquer

    2.994,00
    Op voorraad
    Toevoegen aan winkelwagen
  • Brompton P-Line H4R Flame Lacquer

    3.002,00
    Op voorraad
    Toevoegen aan winkelwagen

Versnellingen

U kunt bij een P-line kiezen voor 4 of 12 versnellingen. Bij 4 versnellingen levert u wat comfort in maar het scheelt wel 1 kg in gewicht. Dit komt doordat dit systeem niet met een versnellingsnaaf werkt maar alleen met vier tandwielen aan de achterkant. Het systeem met 12 versnellingen geeft een heel groot bereik zodat u ook in heuvelachtig terrein kunt fietsen. Het bereik van de fiets met 12 versnellingen is 406%, dit houdt in dat de 12e versnelling ruim 4 maal zo zwaar is als de eerste versnelling.



Het systeem met 12 versnellingen bestaat uit een lichtlopende drieversnellingsnaaf met daarop vier tandwielen.

Stuur keuzes

Er zijn 3 sturen verkrijgbaar bij een P-line. Met het S-type zit u het meest sportief. Met het H-type het meest rechtop. Het M-type zit daar tussenin.

Kleuren P-Line (2024)

U kunt zelf de kleuren van uw Brompton samenstellen. Kleur 1 is de hoofdkleur van het frame, kleur 2 is de kleur van de voorvork en het achterframe. De Brompton C-Line is verkrijgbaar in de volgende kleuren:



Brompton stalen frames lichter dan aluminium!

Om een frame van een vouwfiets licht te maken is moeilijker dan bij een gewone fiets. Dit komt door de hoge belasting op de enkele framebuis, scharnieren en langere zadelpennen en stuurkolommen. Al deze buizen moeten dus sterker gemaakt worden. Brompton kiest er voor om met Chroom-molybdeen te werken. Het voordeel is van deze staal legering ten opzichte van bijvoorbeeld aluminium, is dat het in kleinere diameters en kleine wanddikte gebruikt kan worden. Dit is een voordeel voor de compactheid en gewicht. Omdat Brompton de buizen zo dunwandig maakt, kunnen ze deze buizen niet eenvoudig meer aan elkaar lassen. Het nadeel van een lasverbinding is namelijk dat het materiaal naast de las zwakker wordt. Als deze dunwandige buizen worden verzwakt is er een kans op breuk. Daarom kiest Brompton voor solderen. Solderen kan bij een veel lagere temperatuur waardoor het materiaal er omheen niet vervormt of vloeit. Dit kost veel meer arbeid en vakmanschap maar een zwaardere fiets maken is geen optie voor Brompton. Het enige andere materiaal dat in dezelfde dimensies gebruikt kan worden is titanium. Dit wordt dan wel lichter maar is een stuk duurder. Bij de P-line en T-line wordt titanium gebruikt.

Toont alle 3 resultaten